Begin april komt er een SNS winkel op de Hoogstraat in Dokkum. Naast de vestigingen in Sneek, Leeuwarden en Franeker, openen Wytse van Steinvoorn en Marc Bootsma ook in Dokkum een SNS vestiging, “in een pand met voldoende ruimte, wat zichtbaar aanwezig is en in de buurt van goede parkeervoorzieningen”. Toegankelijk, eenvoudig en een goed advies Sinds 2017 worden de vestigingen in Sneek en Leeuwarden, en vanaf 2018 ook in Franeker, aangestuurd door Wytse van Steinvoorn en Marc Bootsma (zie foto). Beide heren hebben in totaal bijna 45 jaar ervaring in de financiële dienstverlening. Na een lange periode in loondienst bij SNS te hebben gewerkt, kozen van Steinvoorn en Bootsma er samen voor om als franchisenemers binnen SNS de winkels voort te zetten met daarbij de ambitie om meerdere winkels te openen. “Wij zijn een toegankelijke bank die voor de klant klaarstaat. Met eenvoudige en begrijpelijke betaal-, spaar-, hypotheek- en verzekeringsproducten. Producten die je een duidelijk voordeel bieden op basis van een goed en eerlijk advies.” Winkel in Dokkum Begin april openen zij (mits de coronaregels het toestaan) de deuren van een vierde vestiging, onderaan de Hoogstraat midden in het centrum van Dokkum. “Uiteraard is het een weloverwogen keuze geweest waarbij we niet over één nacht ijs zijn gegaan. In het bankenlandschap is de laatste jaren een hoop veranderd en er staan nog veel meer veranderingen op stapel’’, vertelt Wytse van Steinvoorn. ‘’Wij zijn van mening dat we dicht bij onze klanten moeten blijven staan. Daar waar anderen ervoor kiezen om vestigingen te sluiten, willen wij graag meerdere vestigingen openen. We zijn ambitieus en wij willen graag dat klanten ervaren dat er altijd een SNS-winkel in de buurt is’’, vult Marc Bootsma aan. Friezen in de bankwereld ‘’We houden van een no nonsens mentaliteit en als echte Friezen weten we ‘nee is nee’ en ‘ja is ja’. Geen dure woorden en adviseurs in strakke pakken, maar adviseurs die de taal van onze klanten spreken. In onze winkels kun je altijd even binnenlopen’’, zegt Wytse van Steinvoorn. Tijdens de lockdown kunnen klanten bij SNS terecht op afspraak, daarnaast staat SNS haar klanten telefonisch te woord vanuit de eigen winkels. Dat betekent dat als een klant telefonisch contact opneemt hij of zij een lokale medewerker van SNS aan de lijn krijgt. “Hoe mooi is dat om in je ‘eigen’ taal te woord te worden gestaan”, aldus Marc Bootsma. Persoonlijke aandacht De verbouwing voor de nieuwe winkel is van start gegaan: er komen afgesloten spreekkamers waar klanten één op één met de adviseur in gesprek kunnen. “Onze klanten willen graag persoonlijke aandacht en daarbij hoort een persoonlijk gesprek in een prettige en vertrouwde omgeving. Zes dagen per week staat er straks een vast team met adviseurs voor onze klanten klaar. Wat de vraag ook is, de adviseurs nemen de tijd voor je” vertellen Wytse van Steinvoorn en Marc Bootsma trots. Foto: Wytse van Steinvoorn en Marc Bootsma