In de rubriek ‘Ondertussen bij’ nemen we een kijkje bij bedrijven in Dokkum of Dokkumer ondernemers. Soms hebben ze nieuws, soms openen ze deuren die anders gesloten blijven en af en toe vertellen ze een verhaal dat bij het ‘grote publiek’ niet bekend is. In deze editie nemen we een kijkje bij Albert Heijn Dokkum.
In de rubriek ‘Ondertussen bij’ nemen we een kijkje bij bedrijven in Dokkum of Dokkumer ondernemers. Soms hebben ze nieuws, soms openen ze deuren die anders gesloten blijven en af en toe vertellen ze een verhaal dat bij het ‘grote publiek’ niet bekend is. In deze editie nemen we een kijkje bij Albert Heijn Dokkum. De afgelopen periode zijn behoorlijk wat veranderingen doorgevoerd bij de Albert Heijn aan de Koophandel in Dokkum. Zoals in de supermarktwereld de trends steeds veranderen, verandert de winkelinrichting van eigenaar Nanne van der Schaaf ook continu mee: “We maken het voor de klant zo gemakkelijk mogelijk!” Vers koken Nanne van der Schaaf vertelt over de trends in supermarktland: “De trend die we al een paar jaar zien is het vers koken met verse producten, Albert Heijn gaat ook volledig voor vers. De groente en fruitafdeling is steeds groter geworden en aangevuld met bijvoorbeeld een ‘smaakmakersmeubel’ met uien, knoflook en verse kruiden. De klant wil graag vers koken en het liefst ook zo makkelijk mogelijk. Daar zijn onze verspakketten heel geschikt voor: de twintig pakketten bevatten precies de juiste hoeveelheid waarmee je snel, vers en lekker kan koken. Maar ook onze schappen met biologische, gluten- en lactosevrije producten worden steeds uitgebreider.” Pick-Up-Point en meer parkeerruimte Aan de rechterkant van de winkel, op een nieuwe plek, is het Pick-Up-Point nog beter bereikbaar. Nanne van der Schaaf vertelt dat het Pick-Up-Point vanaf het nieuwe parkeerterrein beter te bereiken is voor het inladen van je online-bestelde boodschappen: “We bieden klanten de keus om zelf boodschappen te doen in de winkel of het door ons te laten klaarzetten. Via de Albert Heijn website kun je eerst Dokkum selecteren, daarna een moment naar keuze voor de ‘Pick-Up’ en dan kies je de boodschappen online. Op het nieuwe parkeerterrein, wat zeventig extra parkeerplaatsen biedt, kun je voor het Pick-Up-Point parkeren, aanbellen, betalen, inladen en weer gaan.” Door de nieuwe parkeerplaatsen, is de Albert Heijn van 110 naar 180 parkeerplekken gegaan. Op het nieuwe parkeerterrein zijn de parkeervakken extra groot en bovendien veiliger voor de kinderen, die nu niet meer de weg hoeven over te steken. Zelfscan Plein De klanten die hun boodschappen in de ruime winkel van de Albert Heijn hebben gedaan kunnen bij het afrekenen voor verschillende opties kiezen: de handscanner, de mobielscan, scan&go of bij de kassa. Nanne van der Schaaf legt uit waarom er een upgrade van het zelfscanplein is geweest: “We willen klanten verschillende opties bieden bij het afrekenen. Voor boodschappen, die je gelijk in je boodschappentassen wil doen is de handscanner of de mobielscan ideaal. Voor de kleinere boodschappen kun je nu ook scan&go gebruiken: heb je maar een paar artikelen? Dan kan je je eigen boodschapjes nu volledig zelf afrekenen. Uiteraard is er iemand van ons aanwezig om te helpen of bijvoorbeeld de spaarzegels uit te delen. En voor de klanten die liever afrekenen bij de kassa, zitten onze kassières klaar!” Lokale samenwerkingen Wat niet verandert bij Albert Heijn Dokkum is de samenwerkingen met lokale ondernemers: “We vinden het heel belangrijk om hier in Noardeast-Fryslân samen te werken! Dus verkopen wij de worsten van Weidenaar, het vlees van Slagerij Smit, brood en luxe banket van Bakkerij van Eck, de lokale bieren van Bonifatius en Kâld Kletske, bloemen van Jilderda en aardappelen van aardappelboer van der Zee”, aldus de enthousiaste Nanne van der Schaaf.