Een uniek bier- en wijnglas met opdruk van herkenbare plekken in Dokkum. Zoiets moet wel een succes worden. Cor Bruining (20 jaar Dokkum), Sape Woudman (19 jaar Dokkum), Emma Lijzenga (20 jaar Damwâld), Jan de Jong ( 20 jaar Dokkum), en Kees Wijngaarden (20 jaar Dokkum) zijn de studenten van de opleiding Detailhandel aan de ROC Friese Poort te Dokkum, die met dit idee als eindexamenopdracht een mini onderneming opgestart hebben. Afbeeldingen van herkenbare plekken van Dokkum, welke op de glazen worden gezandstraald. Dat werd beloond tijdens de verkiezing ROC Friese Poort Topper en BPV-Uitblinker 2014. De jongeren maken gebruik van 4 herkenbare “beelden/plaatsen” in Dokkum. De Tol van Dokkum, de Bonifatius Kapel, de Dokkumer grachten en de Granaet van Dokkum. Binnen de mini-onderneming hebben ze het gehele productieproces in eigen hand. Ze kopen de glazen in en graveren de beelden eigenhandig op de glazen. Ieder glas verkoopt daarmee een uniek stukje Dokkum. Door de business to business verkoop is er een unieke samenwerking tussen de mini onderneming en een aantal Dokkumer ondernemers ontstaan. Tijdens een feestelijke avond in Sneek heeft de jury uit 11 nominaties de ROC Friese Poort Toppers en BPV-Uitblinker 2014 uitgeroepen. Tijdens de verkiezing werden ook twee ‘wildcards’ uitgereikt. De winnaars van deze ‘wildcards’ mogen daarmee ook naar de LC Awards op 17 juni a.s. Glasdock won 1 van de twee wildcards. Glasdock: “We vinden het fantastisch dat we de ‘wildcard’ hebben gewonnen voor de LC-Award. Toen we hoorden dat Creative Young eerste was geworden vonden we dat erg jammer. Maar met deze ‘wildcard’ hebben we weer een kans! We zijn ontzettend blij en trots.” Voor informatie en bestellingen: glasdock@hotmail.com