I N D O K K U M

k o m t e r a a n

Enerverende doorstartbijeenkomst Promotie Dokkum

Enerverende doorstartbijeenkomst Promotie Dokkum

Maandagavond 14 maart 2022 werd de doorstartbijeenkomst gehouden van de onlangs opgerichte stichting Promotie Dokkum gehouden in de Posthoorn in Dokkum. In een volle bovenzaal met ruim 45 aanwezigen werden de bestuursleden van de nieuwe stichting voorgesteld die de komende jaren de stichting leiden. Namens de Ondernemersvereniging Dokkum zijn dit Andries Terpstra, Arjen Kingma en Ido Pranger. De culturele sector wordt vertegenwoordigd door Hans Groeneweg en Lammert de Hoop. De nieuwe stichting komt in de plaats van het voormalige platform Marketing Dokkum. Wethouder Jelle Boerema opende de avond en benadrukte dat er met nieuwe stichting een belangrijke eerste stap is gezet in het aanbrengen van meer focus in de promotie van Dokkum.

Maandagavond 14 maart 2022 werd de doorstartbijeenkomst gehouden van de onlangs opgerichte stichting Promotie Dokkum gehouden in de Posthoorn in Dokkum. In een volle bovenzaal met ruim 45 aanwezigen werden de bestuursleden van de nieuwe stichting voorgesteld die de komende jaren de stichting leiden. Namens de Ondernemersvereniging Dokkum zijn dit Andries Terpstra, Arjen Kingma en Ido Pranger. De culturele sector wordt vertegenwoordigd door Hans Groeneweg en Lammert de Hoop. De nieuwe stichting komt in de plaats van het voormalige platform Marketing Dokkum. Wethouder Jelle Boerema opende de avond en benadrukte dat er met nieuwe stichting een belangrijke eerste stap is gezet in het aanbrengen van meer focus in de promotie van Dokkum. Om een goed fundament voor de promotie van Dokkum neer te zetten krijgt de stichting hulp van regiomarketeer Elizabeth Pilat. Zij ondersteunt de stichting en Wytse Pyt de Jager, de coördinator promotie Dokkum. Samen deden zij de afgelopen maanden onderzoek naar de promotie van Dokkum door interviews te houden, eerdere plannen te analyseren en toeristische gegevens over Dokkum te verzamelen. De avond was vooral ook bedoeld om input op te halen bij de aanwezige gasten. Daarom werden ze uitgedaagd om op een drietal prikkelende stellingen over de visie van de stichting te reageren. De stelling dat de stichting haar geld voor 70% online moet gaan besteden kon op breed draagvlak rekenen. Aansluitend werd er volop informatie uitgewisseld tijdens een tiental pitches van diverse organisaties. Ze presenteerden zichzelf en hun plannen voor Dokkum voor het komende jaar. In het najaar vindt opnieuw een bijeenkomst plaats. In tussentijd is de stichting te bereiken via: promotiedokkum@gmail.com.

Redactie
Redactie