Afgelopen dinsdagmiddag werd de Bonifatiuspepermunt uit Dokkum gelanceerd tijdens een bezoek van het reisgezelschap Horizon en dat bleef niet onopgemerkt. Naast de verkoop via diverse supermarkten en winkels in de historische binnenstad van Dokkum, is er inmiddels ook belangstelling in de rest van het land. De Bijbelmusea in Amsterdam en Utrecht gaan de muntjes ook verkopen. De pepermuntjes worden gemaakt door Fortuin in Dokkum. De presentatie van de pepermunt viel samen met de start van het bezoek van het reisgezelschap van Historizon. Hun driedaagse ‘culturele tijdreis’ ging door het Noordoostfriese landschap en de streekhistorie van Dokkum. Bij de start aan de bron van de Bonifatiuskapel worden de cultuurpelgrims ‘overvallen’ door Dokkumer ondernemers met de eerste Bonifatius Pepermunt uit eigen stad. De pepermunt die is verpakt in kleine bijbeltjes is na het succesvolle Bonifatius Bitter opnieuw een product dat Dokkum in het hele land promoot. En er volgen mogelijk meer, want ook Bonifatius bier wordt inmiddels genoemd. Op de foto van Marit Anker staan van links naar rechts: Lammert de Hoop van de Bonifatiuskapel, Frank van Dijk, vormgever Byfrank, Piet Segers van Historizon reizen, Remco van Dijk die verantwoordelijk is voor het concept Bonifatius Pepermunt, René Alkema van Fortuin Dockum bv en Jan Willem van Norel van NEF. Op de foto ontbreekt Berend Wouda van Bonifatius Bitter.