Directeur Marcel Klaverkamp onthulde maandagmiddag een van de borden met de nieuwe huisstijl van het Dockinga College in Dokkum. Het is de derde huisstijl in ruim tien jaar tijd. Klaverkamp over de oude huisstijl: "Intern en extern werden opmerkingen gemaakt als: oubollig, saai, niet meer van deze tijd en niet afgestemd op de leeftijdsgroep waar de school zich op richt". De scholengemeenschap gaf daarom bijna 10.000 euro uit aan een bureau uit Groningen. Dat bedrag ging alleen op aan het ontwerp, want drukken van al het reclamemateriaal, bestellen van vlaggen en aanpassen van bebording komt nog bovenop dat bedrag. Kernwaarden Christelijke scholengemeenschap Dockinga College staat aan de vooravond van een nieuwe fase in de lange historie van de school en haar rechtsvoorgangers; de gemeenteraden hebben namelijk onlangs besloten dat vier van de vijf locaties van het Dockinga College in Ferwert en Dokkum nieuwbouw krijgen. Om dat te markeren wordt vanaf 1 augustus jl. een nieuwe huisstijl met logo gevoerd. "De kernwaarden ‘betrokkenheid, vertrouwen en respect’ zijn leidend in het dagelijks handelen van de vijf redelijk afzonderlijke schoolgebouwen, die gezamenlijk het Dockinga College vormen", aldus Klaverkamp. Deze kernwaarden zichtbaar gemaakt als handen met elkaar verbonden en zij vormen de kaders van het nieuwe logo. Afscheid van Dokkum In het nieuwe logo zijn de contouren van Dokkum helemaal verdwenen. "De commissie (bestaande uit vertegenwoordigers van alle locaties) die heeft geadviseerd over het logo heeft er juist voor gekozen om de contouren van de handen in het logo in de vorm van een (open) ruit te laten plaatsen. Dat lijkt op de gesloten wal zoals deze in het oude logo was getekend", aldus Klaverkamp. De ontwerpklus ging ook niet naar een bedrijf uit Dokkum, maar dat deed de scholengemeenschap ook niet direct veel moeite voor. "Er heeft een meervoudige aanbesteding plaatsgevonden en daar is dit bureau als beste uitgekomen", legt de directeur uit. Het reclamebureau waarmee in de afgelopen tien jaar is samengewerkt kwam overigens ook uit Groningen. Het nieuwe logo: De twee oude logo's: