De vijfde editie van de Admiraliteitsdagen Dokkum krijgt een drijvend podium waar onderdoor gevaren kan worden. Dat maakte voorzitter Jan Michiel van der Gang vrijdagavond bekend tijdens een bijeenkomst in het stadhuis, waar tevens de hoofdsponsoren voor de vijfde editie van het evenement bekend gemaakt werden. Het ontwerp van het podium werd door Adema Architecten en Bouwgroep Dijkstra Draisma gemaakt. Burgemeester Marga Waanders sprak tijdens de sponsorbijeenkomst haar waardering uit voor de organisatie, die in februari alweer druk bezig is met alle voorbereidingen van het eerste weekend van september. In tegenstelling tot een vergelijkbare bijeenkomst vorig jaar, lag de nadruk tijdens de bijeenkomst voor de regionale pers met name op de sponsoren. Naast een forse bijdrage van de gemeente Dongeradeel, zijn tevens de Rabobank Noordoost Friesland, Bouwgroep Dijkstra Draisma en BMW-Mini Dealer de Beijer uit Heerenveen bereid gevonden om weer te sponsoren. Nieuw dit jaar is de combinatie van de Albert Heijn uit Dokkum en uit Damwoude als gezamenlijke hoofdsponsor. Tijdens het eerste weekend van september vindt het evenement weer plaats, dat drie dagen lang duizenden bezoekers naar de stad trekt. Over eventuele artiesten die op het hoofdpodium komen te staan, kon de organisatie nog geen mededelingen doen. Wel zullen verschillende muziekverenigingen uit de regio gezamenlijk een groot blazersorkest gaan vormen, zijn er volop nautische en sportieve activiteiten en komt er een Admiraliteitsorkest en een scratchkoor. Verder zal er aandacht zijn voor jonge bands uit de regio. Het verhaal van de Admiraliteit zal door burgemeester Marga Waanders op basisscholen in de regio worden verteld in de aanloop naar de Admiraliteitsdagen. Het evenement vindt plaats op 4, 5 en 6 september. Meer informatie - ook over de sponsormogelijkheden - is terug te vinden op de website: www.admiraliteitsdagen.nl.